بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

در این مطلب سعی داریم شما را با جراحی بینی عروسکی و بهترین جراح بینی عروسکی در تهران آشنا کنیم. جراحی بینی بی تردید پرچمدار عمل های جراحی زیبایی در ایران است. به طور کلی هر نوع جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) می­ تواند تغییرات چشمگیری در ظاهر صورت و تناسب اجزای آن ایجاد کند و به همین دلیل، بسیاری از افراد بالای هجده سال ایرانی، از زن و مرد، تصمیم به انجام آن می­ گیرند. مدل بینی عروسکی، با توجه به ظرافت چهره­ای که ایجاد می ­کند، بیشتر محبوب دخترها و خانم های جوان است.

بسیار مهم است که جراحی بینی عروسکی توسط متخصص با تجربه و کارآزموده صورت بگیرد زیرا در این عمل با بیشترین تغییرات در وضعیت غضروف­، استخوان و پره ­های بینی مواجه هستیم و این جراحی نباید باعث لطمه خوردن به سلامتی فرد و وضعیت تنفس او شود. زیرا بینی در وهله اول عضوی است برای تنفس و نه صرفاً برای زیبایی. اما جای نگرانی نیست چون ما در این مقاله قصد داریم که بهترین دکتر عمل بینی عروسکی در تهران را به شما معرفی کنیم، تا خاطرتان را از بابت نتیجه عمل دلخواهتان آسوده کنیم.

خوشبختانه، امروزه با یک ویزیت ساده می ­توانید مدلی را که برای جراحی بینی در نظر دارید، با مشورت بهترین جراح بینی عروسکی در تهران، انتخاب کنید. ابتدا پزشک متخصص بینی شما را مورد بررسی قرار می دهد. پزشک ابتدا ارتفاع بینی و برآمدگی پیشانی و بینی شما را اندازه می ­گیرد. سپس با اسکنر سه بعدی، برای چهره­تان ایمپلنت­های ویژه­ای طراحی می­ کند تا در نهایت، نتیجه عمل عیناً همان نتیجه مورد انتظارتان باشد.

اگر مدل بینی عروسکی دخترانه را برای عمل بینی انتخاب کرده باشید، قطعاً سوالاتی از این دست در ذهن شما شکل می­ گیرد: ویژگی­ های مدل بینی عروسکی دخترانه چیست؟ آیا این مدل بینی برای صورت من مناسب است؟ عمل زیبایی بینی عروسکی چگونه انجام می ­شود؟ بهترین جراح بینی عروسکی در تهران با چه کسی است؟ قبل و حین و بعد عمل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ قیمت بهترین جراحی بینی عروسکی ارزان اما باکیفیت در تهران چقدر است؟ و … در این مقاله قصد داریم به این سوالات شما پاسخی درخور بدهیم.

نکاتی که باید در انتخاب بهترین جراح بینی عروسکی مورد توجه قرار دهیم :

بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

بعد از این که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی گرفتید، مطمئناً برای پیدا کردن بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران اقدام می کنید. این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت، که قطعاً ارزش آن را دارد. چرا که مهارت و تجربه موفق پزشک جراحتان، بی­تردید تاثیر مهمی بر نتیجه نهایی عمل بینی­تان خواهد داشت. این نکته خصوصاً درباره عمل بینی دخترانه با توجه به دستکاری بیشتر ساختار بینی اهمیت بیشتری دارد چرا که مهم است پس از عمل جراحی دچار عوارض تنفسی و عدم تقارن در ظاهر بینی، یا حالت های ناهنجار بینی عروسکی مانند بینی خوکی و بینی زین اسبی نشوید.

با توجه به این که متقاضیان این نوع عمل بینی، معمولاً دخترها و خانم­ها هستند، گاهی دیده می­شود که به دنبال پزشکان جراح بینی خانم در تهران هستند. در صورتی که می­دانیم در مقایسه با اهمیت مهارت و تجربه پزشک، جنسیت او اهمیتی ندارد. مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب بهترین جراح بینی عروسکی در تهران مورد توجه قرار گیرند، به شرح زیر است :

  • مهارت، سابقه زیاد و تجربه کاری پزشک جراح
  • تحصیلات پزشک و برخورداری از اساتید مجرب و کارآزموده در زمان تحصیل
  • مراجعه و مشاهده نمونه کارهای موفق قبلی جراح
  • برخورداری از همراهی کادر درمان و پرسنل دلسوز و همراه و تجهیزات پیشرفته
  • اولویت قرار دادن سلامت بیمار نسبت به مقوله زیبایی او و ارائه مشاوره صادقانه با توجه به وضعیت بینی
  • احترام متقابل بین بیمار و پزشک، صبر و شکیبایی ایشان در پاسخ به سوالات بیمار، معتمد بودن
  • تناسب بین هزینه ها و کیفیت در ارائه خدمات و انجام بهترین جراحی بینی

مشخصات مدل بینی عروسکی یا فانتزی

مدل بینی عروسکی، شبیه بینی عروسک­های باربی است و نام خود را از آن گرفته است. در این مدل بینی، ظاهر بینی فرم عروسکی به خود می گیرد. در این فرم بینی :

  • اندازه بینی بسیار کوچک و کوتاه است.
  • تیغه بینی یا همان پل بینی خیلی ظریف و نازک است.
  • پره های بینی و شکل سوراخ­ های آن بسیار کوچک است.
  • نوک بینی رو به بالا و اصطلاحاً سربالا است.
  • تیغه بینی دارای قوس است.

خلاف فرم بینی معمول ایرانی‌ها که به طور ژنتیکی، بینی درشت و بزرگی دارند و به احتمال زیاد دلیل اصلی تقاضا برای عمل‌های جراحی کوچک کردن بینی همین مسئله است.

استانداردهای زیبایی برای بینی عروسکی

بهترین جراح بینی عروسکی

در مراجعه اولیه، بهترین جراح بینی عروسکی در تهران به فرم صورت فرد، نوع پوست و ضخامت آن، فاصله بین اجزای صورت و تقارن آن­ها، نوع بینی اولیه از نظر استخوانی، غضروفی یا گوشتی بودن توجه می­کند. با توجه به این عوامل، پزشک فرم بینی بعد از جراحی را متناسب با ساختار صورت فرد طراحی می­کند. اما در استانداردهای زیبایی برای بینی عروسکی، دو عامل زاویه بین بینی و لب و قوس بینی اهمیت بیشتری دارد.

  • استاندارد زیبایی برای زاویه بین لب و بینی بالاتر از 90 درجه است. زاویه 90 درجه ظاهری طبیعی برای بینی ایجاد می­کند. در جراحی عروسکی زاویه مناسب تا 105 درجه است که حالت سربالای زیبایی به خود می­گیرد. جراح باتجربه دقت دارد که زاویه بین لب و بینی بالاتر از 105 درجه نشود، چون منجر به حالت بینی به اصطلاح خوکی می­شود، که زیبا نیست.
  • همچنین وجود قوس بینی نیز باعث زیبایی بیشتر بینی و حالت عروسکی آن می­شود، اما جراح مجرب می داند که چنانچه این قوس از حدی بیشتر شود، دیگر زیبا نیست. به این حالت اصطلاحاً حالت زین اسبی گفته می­شود.

تفاوت مدل بینی عروسکی و طبیعی

تفاوت مدل بینی عروسکی و مدل بینی طبیعی از نظر ظاهری شامل موارد زیر است :

  • در بینی طبیعی نوک بینی افقی و زاویه آن با لب، نود درجه است ، اما در بینی عروسکی، نوک بینی رو به بالا است.
  • پره­ های بینی در مدل طبیعی بزرگتر است و جراح چندان تغییری در مدل پره­های بینی ایجاد نمی­کند، اما در مدل بینی عروسکی، سوراخ های بینی معمولاً کوچک می­ شود.
  • درجراحی بینی طبیعی، تیغه بینی کاملاً صاف جراحی می­شود، اما در مدل بینی عروسکی تیغه بینی دارای قوس زیبایی است.
  • در جراحی بینی طبیعی، بعد از عمل بینی و طی شدن زمانی بعد نقاهت، بینی در مشاهده ظاهری، عمل کرده به نظر نمی­آید، اما در بینی عروسکی عمل بینی کاملاً به چشم خواهد آمد.

جراحی بینی عروسکی یا فانتزی برای چه کسانی مناسب­ است؟

بینی عروسکی

بهترین جراح بینی عروسکی در تهران یا فانتزی برای افرادی که صورتی کوچک و اجزای صورت ظریفی دارند، مناسب­تر است و با اجزای صورت آن­ها تناسب بیشتری دارد. همچنین، برای این نوع جراحی بافت بینی و غضروف مستحکم و پوستی نازک لازم است. افرادی که بینی استخوانی و صورتی کوچک و ظریف دارند نیز، مناسب این نوع عمل هستند. افرادی که بینی­های گوشتی دارند، کاندیدای مناسبی برای این نوع عمل نیستند و عمل طبیعی برای آن­ها مناسب­تر است.

کوچک کردن بیش از اندازه بینی متناسب با هر صورتی نیست. بهتر است مقدار کوچک شدن بینی خود را به صلاحدید پزشک متخصص واگذار کنید. چون، کوچک کردن بیش از اندازه بینی و پره­های آن، می ­تواند منجر به بروز مشکلاتی در تنفس عادی­تان شود. بیشتر نوجوانان طرفدار بینی عروسکی یا همان فانتزی هستند. سن مناسب برای جراحی بینی در پسرها از 17 تا 18 سالگی به بعد و در دختران از 16 سالگی به بعد می باشد. پزشک متخصص جراحی زیبایی، تا سن فرد متقاضی، مناسب عمل جراحی زیبایی بینی نباشد، اقدام به انجام جراحی زیبایی نمی ­کند. فرم بینی هر شخص تا انتهای زمان نوجوانی به پایان مرحله رشد خود خواهد رسید. با ثبات فرم بینی، انجام عمل زیبایی ممکن خواهد شد.

روند انجام جراحی بینی عروسکی چگونه است؟

بهترین جراح بینی عروسکی در تهران ، عمل را به دو روش باز و بسته انجام می­ دهد. در جراحی بینی باز، جراح یک برش کوچک روی کلوملا (ستونک بینی، خط وسط بین دو سوراخ بینی) ایجاد کرده و با جدا کردن پوست، تغییرات لازم را روی بینی اعمال می­ کند. در جراحی بینی عروسکی بسته، بدون ایجاد هیچ برش خارجی، تمام برش­ها از داخل بینی (از راه سوراخ­های بینی) انجام می ­گیرد.

مزایای جراحی به روش باز

  • در روش باز دسترسی جراح به بینی و اجزای داخلی آن آسان­تر است و روی روند جراحی تسلط بیشتری دارد.
  • با پیشرفت ابزار و روش­های جراحی، اثر بخیه پس از جراحی باقی نمی ماند و از این نظر جای نگرانی نیست.
  • به دلیل تسلط بیشتر جراح، احتمال بروز مشکلاتی مانند عدم قرینگی در دو سمت بینی پس از عمل بسیار کم و نزدیک به صفر است.
  • نتیجه عمل همان نتیجه مورد نظر خواهد بود.
  • برای بینی­ هایی که مشکلات ساختاری مانند کجی و پیچ خوردگی دارند، مناسب است.
  • برای عمل ترمیمی بینی نیز جراحی باز مناسب­ تر است.
  • در روش باز می­توان گرافت یا پروتزهای استخوانی را در بینی قرار داد.

معایب جراحی به روش باز

  • خونریزی روش جراحی باز بیشتر از روش جراحی بسته است.
  • تورم و کبودی نیز پس از عمل در روش باز بیشتر از بسته است.
  • دوره بهبودی و نقاهت در روش باز نسبتاً طولانی­تر است.
  • تعداد برش ها و وسعت آن ها نیز در این روش جراحی، بیشتر از روش بسته است.

مزایای جراحی به روش بسته توسط بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

عمل بینی عروسکی در تهران

  • در این روش برش­ ها کمتر است و در نتیجه آن، به تبع، خونریزی و تورم و کبودی نیز کمتر خواهد بود.
  • عوارض پس از عمل و بروز اسکارها و جای زخم ­ها نیز در این روش بسیار کمتر­اند.
  • برای افرادی که نوک بینی و پل بینی­شان مشکلات کمتری دارد، می­توان از این روش استفاده کرد.
  • زمان عمل جراحی در این روش کاهش پیدا می­کند.
  • به دلیل برش­های کمتر، دوره نقاهت کمتر روش جراحی بسته کمتر از روش باز است.

معایب جراحی به روش بسته

  • میدان دید جراح در این روش محدود است و دسترسی و تسلط او به بینی و ساختار داخلی آن کمتر است.
  • روش بسته برای ایجاد تغییرات زیاد در ساختار بینی مناسب نیست.
  • در روش جراحی بسته به دلیل تسلط کمتر جراح روی بخش­های مختلف ساختار بینی، احتمال بروز مشکلاتی مانند عدم تقارن پس از جراحی بیشتر است.
  • روش جراحی بسته برای انجام عمل های بینی ترمیمی مناسب نیست.

عمل جراحی بینی عروسکی نسبت به  بهترین جراح بینی طبیعی برای رسیدن به نتیجه دلخواه، نیازمند انجام تغییرات بیشتری در ساختار بینی فرد است. در این جراحی نیاز است بخش زیادی از بافت استخوانی و غضروفی بینی شخص جدا شده و تغییر داده شود. بنا بر این قطعاً روش جراحی بسته بینی با دید محدودی که ایجاد می­کند، دست جراح را برای تغییرات لازم می­­بندد و اجازه نمی­دهد که تغییرات لازم به درست ترین شکل ممکن اعمال شود.

بنابراین می­ توان گفت بهترین جراح بینی عروسکی در تهران به روش باز مناسب ­ترین روش برای عمل جراحی بینی عروسکی است. عمل زیبایی بینی عروسکی به زمانی حدود پنجاه دقیقه تا یک ساعت نیاز دارد و عملی سرپایی به شمار می ­رود، زیرا بعد از عمل بیمار می ­تواند به منزل برگردد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

ریکاوری جراحی بینی عروسکی

عمل جراحی عروسکی

زمان ریکاوری کامل برای جراحی بینی عروسکی، معمولاً یک سال است. پس از این مدت ورم بینی کاملاً خوابیده و فرم نهایی آن واضح­ تر می­ شود، اما روند بهبودی و برگشت بیمار به روند عادی زندگی و توانایی انجام فعالیت­های مختلف زمان کمتری می­ برد. هر قدر در این خط زمانی جلوتر می رویم، همه چیز برای بیمار راحت­تر می ­شود. هرچند زمان لازم ریکاوری در بیماران مختلف، متفاوت است، اما به­طور کلی می ­توان روند بهبودی بیمار را مطابق زمان بندی زیر ترسیم کرد :

هفته اول : اسپلینت از روی بینی برداشته می شود و بیمار قادر است بدون وجود هر نشان ه­ای از جراحی بینی روی صورت، در جمع­ های مختلف حضور پیدا کند. البته، کمی کبودی و تورم، در اطراف چشم ها هست که در طول هفته دوم، به تدریج بهتر خواهد شد.

هفته دوم : بیشتر تورم صورت و اطراف چشم­ها تا این زمان از بین رفته و کبودی نیز به طور کامل محو شده است.

هفته های سوم و چهارم :  با رسیدن به هفته سوم و چهارم، بیمار می­تواند فعالیت های ورزشی سبک خود را مجدداً شروع کند.

هفته ششم : تا این زمان استخوان های بینی محکم شده اند و بیمار می تواند فعالیت­های ورزشی سنگین­تر را از سر بگیرد. همچنین از این زمان به بعد بلندکردن اجسام سنگین، عینک زدن و فین کردن بلامانع است.

ماه های سوم تا ششم : گاهی در پوست بینی خود، احساس بی حسی می­کند که موقتی است و نباید موجب نگرانی شود.

سال اول : روند بهبود، تکمیل شده است. تورم به طور کامل فروکش کرده و بینی شکل جدید خود را به طور کامل به دست آورده است.

اقدامات لازم بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

رعایت اقدامات لازم زیر قبل از عمل زیبایی بینی عروسکی، می­ تواند به زیباجویان عزیز کمک کند تا بهترین نتیجه را از عمل رینوپلاستی خود بگیرند و خاطره خوبی از عمل در ذهن ایشان ماندگار شود:

  • قبل از عمل انتظارات خود را از فرم ایده­ آل بینی با پزشکتان در میان بگذارید تا نتیجه کار به تصویر ذهنی شما از عمل شبیه باشد.
  • فرم نهایی بینی پس از جراحی، بستگی به فرم اولیه آن دارد و بهتر است زیباجو انتظارات منطقی و واقع ­بینانه ­ای از عمل خود داشته باشد.
  • آزمایش­های قبل از عمل که پزشک شما توصیه می­ کند را به طور کامل انجام دهید.
  • از مصرف آسپرین و داروهای محتوی آن، مانند بروفن به مدت دو هفته قبل از عمل خودداری کنید. این داروها با رقیق کردن خون، ریسک خونریزی را افزایش می­ دهند.
  • از مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل به مدت دوهفته قبل از انجام عمل بینی خودداری کنید.
  • در صورت مصرف داروهای خاص، به پزشک خود نوع دارو را اطلاع دهید.
  • هر نوع بیماری خاص خود، مانند بیماری­های قلبی، تنفسی و … را با پزشک و کادر درمان در میان بگذارید.
  • در روز عمل بدون آرایش و زیورآلات فلزی و غیرفلزی حاضر شده و نیم ساعت قبل عمل با همراه در محل حضور داشته باشید.
  • حداقل به مدت هشت ساعت قبل از عمل ناشتا باشید.

نکاتی که باید بعد از عمل بینی به آن توجه کرد

  • بروز کبودی و تورم در گونه­ ها و اطراف بینی و لب بالا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا به مرور از بین خواهد رفت. می­توانید از کمپرس سرد روی مناطق کبودی استفاده کنید، اما این کمپرس را به هیچ وجه روی بینی قرار ندهید، زیرا خطر جا به­ جایی غضروف یا استخوان وجود دارد.
  • داروهایی که پزشکتان تجویز کرده است را مرتب مصرف کنید.
  • بعد از عمل رژیم مایعات بگیرید و از خوردن مواد غذایی سفت و جامد خودداری کنید تا به عضلات صورتتان فشار وارد نشود.
  • به مدت یک هفته بعد از عمل کاملا استراحت کنید و از انجام فعالیت­های سنگین خودداری نمایید.
  • در هنگام استراحت سرتان باید بالاتر از بدن قرار گیرد که این اقدام برای جلوگیری از خونریزی است. می­توانید دو بالش زیر سر خود قرار دهید.
  • از خیس کردن پانسمان بینی خودداری نمایید.
  • از بلند خندیدن یا گریه کردن یا هرگونه حرکت دادن شدید ماهیچه­ های صورت بپرهیزید.
  • به هیچ وجه فین نکنید و با دهان باز عطسه کنید.
  • تا دو ماه بعد جراحی بینی­تان از عینک استفاده نکنید.
  • به مدت دو هفته بعد از عمل از مصرف سیگار و مواد مخدر و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • از خوردن غذاهای شور و پرادویه پرهیز کنید. این غذاها تورم صورت و کبودی را افزایش می­دهند.
  • به اندازه کافی بخوابید و از رژیم غذایی سالم و پر پروتئین و سرشار از ویتامین­های A و  Cاستفاده کنید تا سرعت بازسازی بافت­های بدنتان بیشتر شود.
  • بدن خود را تا حد امکان خنک نگه دارید. دوش آب خنک بگیرید و مواد غذایی را خنک مصرف کنید. در طول دوره شکل­ گیری بدنتان از گرما و منابع حرارتی دوری کنید.

هزینه بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

مزایا جراحی بینی عروسکی

هزینه عمل جراحی بینی عروسکی در تهران، به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع بینی شما و تغییراتی که باید روی آن اعمال شود، یکی از این عوامل است. وجود مشکلات دیگر بینی از جمله شکستگی، انحراف یا پولیپ نیز یکی از این عوامل است که بالطبع باعث افزایش هزینه جراحی بینی شما خواهد شد.

قطعاً انتخاب ارزانترین جراح زیبایی بینی عروسکی در تهران، به معنی بهترین انتخاب ممکن نیست. بلکه انتخاب بهترین جراح بینی عروسکی در تهران است که اهمیت دارد. چرا که کیفیت جراحی و تبحر و تخصص پزشک در عمل بینی عروسکی اهمیت به مراتب بیشتری از هزینه جراحی دارد. شما یک بار برای عمل بینی­تان هزینه می ­کنید، اما نتایج این عمل یک عمر با شما همراه خواهد بود. بنابراین نباید با انتخاب ارزان­ترین جراحی ­ها که از کیفیت لازم برخوردار نیستند، به زیبایی چهره­تان لطمه بزنید.

هزینه جراحی بینی عروسکی با توجه به مهارت جراح در عمل، سابقه کار جراح و همچنین نوع بیمارستانی که عمل در آن انجام می­گیرد، متفاوت است. میزان حق الزحمه جراح، دکتر بیهوشی، وسایل نگهداری از بینی برای بعد از عمل و موارد دیگر، قطعاً همگی در تعیین قیمت نهایی تمام شده عمل جراحی موثر هستند. عمل رینوپلاستی چون برای اهداف زیبایی انجام می شود، تحت پوشش خدمات بیمه نیست و شخصا باید هزینه جراحی بینی عروسکی خود را پرداخت کنید.

انتخاب و اعتماد

نکات مهم جراحی بینی عروسکی

اگر تصمیم به انجام جراحی بینی عروسکی در تهران دارید، راه های مختلفی برای کسب اطلاعات مورد نیاز و انتخاب پزشک متخصص معتمد پیش روی شماست که اولین آن معمولاً در دنیای امروز، استفاده از اینترنت و جستجو در آن است. شما می­توانید از این طریق به بسیاری از اطلاعات مربوط به پزشک مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. همچنین یکی از راه­ های دیگر برای کسب اطلاعات پرس و جو از اطرافیانتان و نزدیکانی است که جراحی را توسط بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران انجام داده ­اند.

بررسی سوابق کاری، تحصیلات و نمونه کارهای موجود از جراح مورد نظر می­تواند به شما تصویری کلی از سبک کار پزشک ارائه کند و در تصمیم­ گیری نهایی برای انتخاب بهترین جراح بینی عروسکی در تهران کمک کند. دکتر یاسر نصوری، فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، یکی از بهترین­های جراحی زیبایی بینی عروسکی در تهران هستند. برای آشنایی بیشتر با سوابق تحصیلی ایشان می توانید به بخش «درباره ما» در همین سایت مراجعه کنید.

همچنین نمونه جراحی های انجام شده توسط دکتر یاسر نصوری را می توانید در قسمت «گالری تصاویر» سایت مشاهده کنید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات کافی در مورد بهترین جراح بینی عروسکی در تهران به شما ارائه دهیم. از هرگونه پیشنهاد یا انتقاد شما برای بهتر کردن اطلاعات و خدماتمان به گرمی استقبال می کنیم. با تشکر از شما که تا پایان مقاله همراهمان بودید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره (کلیک کنید)