بینی

هزینه جراحی بینی در تهران

معمولا اولین نکته ای که ذهن فردی که تصمیم به انجام جراحی بینی را درگیر می کند هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران است. قطعا شما نیز هزینه های بسیار بالا و پایین جراحی را شنیده اید. سوال اینجا است که چه فاکتورهایی بر هزینه عمل بینی تاثیر می گذارد؟ برای برخی افراد هزینه جراحی بینی بسیار بالا و چشمگیر است و می خواهند با کمترین مبالغ جراحی بینی انجام دهند. اما از آنجایی که بینی در ظاهر فرد بسیار موثر است توصیه می شود نهایت دقت در انجام این عمل و انتخاب جراح صورت گیرد.

آیا بینی استخوانی بعد از جراحی بازگشت دارد؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی استخوانی بسیار به ندرت رخ می دهد.رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی از قبیل نخوردن ضربه به بینی در دوره بهبودی، چسب زدن به بینی، نخوابیدن به پهلو هنگام خواب به مدت محدود و غیره در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و نتیجه ایده آل از جراحی بینی موثر می باشد.

آیا بینی استخوانی بعد از جراحی بازگشت دارد؟

عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی بینی

عوامل مختلفی بر این قیمت گذاری عمل بینی تاثیر می گذارد که به شرح زیر است:

  • تجربه جراح: با توجه به تجربه و مهارت جراح و سابقه کاری او هزینه ها متفاوت است زیرا جراحی که چندین سال عمل بینی انجام داده است با چالش های هنگام عمل آشنایی کامل دارد و قطعا هزینه ی بیشتری دریافت می کند.
  • نوع بینی: بینی افراد سهم به سزایی در تعیین قیمت جراحی بینی دارد. افرادی که بینی گوشتی یا غضروفی دارند معمولا هزینه بیشتری برای عمل بینی پرداخت می کنند.  اما هزینه جراحی بینی استخوانی معمولا کمی کمتر است. همچنین عمل ترمیمی بینی اگر توسط جراح دیگری(به غیر از جراح اول) انجام شود معمولا هزینه بیشتری از عمل اول دارد.
  • منطقه جغرافیایی: مانند خدمات دیگر هزینه جراحی بینی نیز با توجه به منطقه ی جغرافیایی متفاوت است. به طور مثال هزینه عمل بینی در تهران با شهرستان های کوچک قابل مقایسه نیست. البته این نکته حائز اهمیت است که جراحان بینی خوب به علت امکانات شهرهای بزرگ در این شهرها اسکان دارند.

آیا عمل بینی ارزان ارزش دارد؟

همانطور که گفته شد عمل بینی با هزینه بسیار کم نیز انجام می شود اما این عمل توسط چه جراحانی انجام می شود؟ عمل بینی ارزان می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. رزیدنت هایی که به تازگی شروع به جراحی بینی کرده اند به منظور کسب تجربه، عمل بینی را با هزینه های بسیار کم در بیمارستان ها انجام می دهند. اما نکته قابل توجه اینکه قطعا چنین افرادی تجربه مواجهه با چالش های حین عمل را ندارند و بینی های مشابه بینی فرد را جراحی نکرده اند لذا انجام عمل توسط چنین افراد می تواند ریسک بالایی داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل عمل بینی ارزان، انجام عمل های متعدد جراح در یک روز است. برخی از جراحان زیبایی عمل های بینی زیادی در یک روز انجام می دهند که این منجر به کاهش نرخ این جراحان می باشد که قطعا دقت و تمرکز در جراحی با این کار کاهش می یابد.

هزینه قبل و بعد عمل بینی

قبل از عمل بینی

قبل از انجام عمل بینی هزینه هایی که نیاز است بپردازید به شرح زیر است:

  • هزینه مشاوره عمل بینی( برخی از پزشکان برای مشاوره ویزیت دریافت می کنند.)
  • آزمایش خون
  •  عکس آتلیه ( برخی پزشکان در مطب از متقاضی عکس می گیرند و دیگر نیازی به این هزینه نیست)
  • سی تی اسکن (در صورت انحراف بینی و مشکلات دیگر)

بعد از عمل بینی

  • بعد از عمل بینی دیگر هزینه ای وجود ندارد مگر اینکه پزشک هزینه جداگانه برای ویزیت و تعویض چسب دریافت کند.

هزینه قبل و بعد عمل بینی

نکات مهم درباره جراحی بینی

بی هوشی: برخی افراد تصور می کنند بی حسی موضعی برای عمل بینی بهتر از بی هوشی عمومی است. اما نتایج تحقیقات نشان داده است این تصور اشتباه است. با توجه به اینکه جراحی بینی جز عمل های کم تهاجم تر نسبت به دیگر جراحی هاست، لذا با دوز کافی بیهوشی می توان یک بی هوشی مطلوب در طی عمل داشت. در بیهوشی کامل بیمار هیچگونه دردی در هنگام عمل احساس نمی کند و با بی حرکت بودن بیمار جراح بیشترین تسلط را بر روی بینی فرد دارد.

بزرگترین نگرانی افراد برای بیهوشی عمومی حالت ناخوشایند بعد از بیهوشی مانند حالت تهوع و استفراغ است. با ترکیب داروهای بیهوشی با داروی تهوع و سرگیجه می توان این نگرانی را به حداقل رساند. اما در بی حسی موضعی  تهوع و استفراغ در طول عمل می تواند سطح فشار خون را بالا برده و موجب کبودی، تورم و خونریزی بیشتر شود.

افرادی که برای جراحی ترمیمی از بیهوشی عمومی استفاده می کنند و در عمل اول از بی حسی موضعی استفاده کرده اند، بی هوشی را راحت تر و با عوارض کمتر توصیف می کنند. از لحاظ تکنیکی نیز بی هوشی عمومی به دلیل خونریزی کمتر و عدم حرکت بیمار بهترین گزینه است. به همین دلیل جراحان، عموما بیشتر این روش را انتخاب می کنند.

عوامل تاثیر گذار بر جراحی بینی

انتخاب و اقدام به جراحی زیبایی بینی خود فرآیندی با اهمیت است، لذا توجه به برخی نکات می تواند در نتیجه دهی مثبت جراحی موثر باشد، از جمله:

نوع جراحی بینی

هزینه جراحی بینی در تهران به میزان قابل توجهی به نوع جراحی بینی که متقاضیان انتخاب می کنند وابسته است. برای مثال هزینه جراحی بینی طبیعی بی شک با جراحی بینی فانتزی متفاوت است. انواع جراحی بینی عبارت اند از:

  • جراحی بینی طبیعی
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی بینی استخوانی

لازم به ذکر است که در این همین قسمت این نکته را بیان کنیم که هزینه جراحی بینی استخوانی به دلیل ریسک کمتر و نتیجه دهی بهتر از جراحی بینی گوشتی _که به دلیل ساختار استخوان بینی و نوع پوست منحصر به فرد این بینی از ریسک بالای جراحی برخوردار است،_ قدری کمتر خواهد بود.

مضاف بر این افرادی که به جهت درمانی اقدام به جراحی بینی می کنند، هزینه متفاوتی را نسبت به افرادی که با هدف زیبایی جراحی بینی را انجام می دهند، پرداخت می کنند. این جراحی ها عبارت اند از:

  • جراحی انحراف بینی
  • جراحی پولیپ بینی
  • جراحی شکستگی بینی

افرادی که پس از جراحی بینی به دلایل گوناگون با مشکلات تنفسی و یا مشکلات ظاهری بینی مواجه می شوند در صدد جراحی بینی ترمیمی بر می آیند، از این جهت نیز جراحی بینی می تواند هزینه های متفاوتی را برای افراد رقم بزند.

  • جراحی بینی باز: در این جراحی که مورد تایید اغلب جراحان پلاستیک است. لایه رویی بینی برداشته شده و با دستیابی به دید باز از استخوان و تیغه بینی جراحی صورت می گیرد. این جراحی به دلیل بر جای گذاشتن جای اسکار و کبودی گسترده تر مورد علاقه متقاضیان نبوده.
  • جراحی بینی بسته:‌ در جراحی بسته هیچ گونه برشی بر بینی فرد متقاضی ایجاد نشده و تنها از راه سوراخ های بینی جراح اقدام به بازسازی استخوان خواهد کرد. این جراحی به دلیل نبود دید کافی مورد تایید جراحان قرار ندارد. اما مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

هدف از جراحی بینی چیست؟

در بسیاری از مواقع افراد خواهان تغییر بخشی از بینی خود هستند نه تمام آن . به این منظور که برخی تنها برای تغییر سایز سوراخ های بینی . بالا بردن نوک بینی و یا بازسازی انحنای بینی بدون جراحی به سراغ جراحان پلاستیک می روند. گرچه عنوان این جراحی ها به جراحی بینی اشتباه گرفته می شود، اما هر یک از این اقدامات نیز می تواند در هزینه های متقاضی تاثیر چشمگیری داشته باشد.

عوامل تاثیر گذار بر جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

یکی از مهمترین دلایلی که به بیشترین میزان بر هزینه جراحی بینی تاثیر گذار است. انتخاب بهترین جراح پلاستیک است. این جراحی به دلیل گسترش روز افزونش موجب شده متقاضیان زیادی برای انجام آن به مطب متخصصین جراحی پلاستیک مراجعه کنند. از این رو پیدایش هزینه های متفاوت و نوسانات آن دور از ذهن نخواهد بود.

از دیگر عواملی که بر هزینه های جراحی بینی تاثیر گذارند می توان موارد زیر را نام برد:

  • هزینه بیهوشی
  • هزینه اتاق عمل و بیمارستان
  • هزینه های دارو های قبل و بعد از جراحی

عوارض و خطرات

نکته حائز اهمیت در خصوص عوارض عمل بینی این است که باید هم عوارض عمومی مرتبط با تمام عمل‌های جراحی و هم عوارض خاص رینوپلاستی ، چه در رینوپلاستی قومی و چه در جراحی ترمیمی بینی، در نظر گرفته شود و پیش از عمل به تفصیل در مورد آنها با جراح صحبت و تبادل نظر شود. در ادامه ابتدا به ذکر عوارض عمل زیبایی بینی می‌پردازیم که احتمال بروز آنها در هر عملی، از جمله عمل بینی وجود دارد:

  • خونریزی
  • عفونت
  •  واکنش شدید به بیهوشی و داروی ‌بی‌حسی
  •   هماتوم (جمع شدن خون زیر پوست)
    خطرهای احتمالی خاص جراحی بینی عبارتند از:
  •   بی‌حسی و کرختی
  • خون دماغ شدن
  •  به جا ماندن اثر زخم روی پایه بینی
  •  پارگی رگ‌های خونی کوچک روی سطح پوست
  • تورم
  •  آسیب عصبی دائمی
  • اصلاح بیش از اندازه یا نابسنده بینی که انجام جراحی ترمیمی و ثانویه بینی را ضروری می‌سازد.

انتخاب جراح زیبایی مجرب و متبحر احتمال بروز عوارض مرتبط با رینوپلاستی را به شدت کاهش می‌دهد. بیمار باید نهایت استفاده را از جلسه مشاوره ببرد و هر گونه سؤال و ابهام در خصوص عوارض و مشکلات عمل بینی، مزایا و خطرهای احتمالی را با جراح در میان بگذارد. ضمناً پیروی دقیق از دستورات جراح در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی بینی نیز مانع بروز عوارض می‌شود.

در مجله جراحان برتر می توانید برترین جراحان بینی را پیدا کنید . ما در ادامه لیستی کامل از بهترین جراحان زیبایی بینی را برای شما عزیزان معرفی نموده  ایم :

معرفی بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

معرفی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

معرفی بهترین جراح بینی فانتزی در تهران

معرفی بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران

معرفی بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران

معرفی بهترین جراح بینی در تهران

برای مشاوره انتخاب بهترین جراح بینی همین الان با ما تماس بگیرید!

اثرات جانبی جراحی بینی

علاوه بر خطرهای احتمالی مرتبط با جراحی زیبایی بینی، عوارض جانبی کوتاه مدت بالقوه‌ای نیز وجود دارد. از آنجایی که مورد جراحی بینی هر بیمار با دیگری متفاوت است، اثرهای جانبی مختلفی در بیماران بروز می‌یابد. با صرف زمانی اندک و مطالعه این عوارض و مدت دوام آنها می‌توان با آرامش خاطر و اعتماد بیشتری در مورد انجام این عمل تصمیم گرفت و بهتر با پیش آگهی عمل مواجه شد.

  • درد پس از جراحی:‌ عمل جراحی زیبایی بینی یکی از مؤثرترین روش‌های بهبود زیبایی چهره است. با این حال چون غضروف و استخوان بینی در عمل بینی تا حد زیادی دستکاری می‌شود، بروز درد و ناراحتی پس از عمل بینی طبیعی است. خوشبختانه این ناراحتی معمولاً کم است و اکثر بیماران می‌توانند با مصرف مسکن درد را به خوبی مدیریت کنند. جراح بینی برای بیمارانی با بینی استخوانی که به درد حساسیت شدید دارند، مسکن‌های قوی‌تر تجویز می‌کند.
  • تورم: یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی جراحی بینی ورم اطراف چشم و بینی است. ورم در روزهای نخست پس از عمل بینی قابل ملاحظه است، اما پس از سپری شدن دو هفته تا حد چشمگیری فروکش می‌کند. البته ورم اندکی تا 6 ماه پس از جراحی وجود دارد. نتیجه نهایی عمل بینی را معمولاً می‌توان پس از یک سال مشاهده کرد.
  • کبودی: کبودی یکی از عوارض شایع عمل زیبایی بینی است. میزان کبودی پس از جراحی به حساسیت بیمار و گستردگی جراحی بستگی دارد. این کبودی معمولاً به ناحیه اطراف چشمان محدود می‌شود و پس از حداکثر 10 روز برطرف می‌شود. اگرچه کبودی یکی از نشانه‌های عوارض جدی‌ تر محسوب نمی‌شود، بهتر است بیمار شرایط کلی و نحوه بروز عوارض را به دقت تحت نظر داشته باشد و در صورت رویارویی با هر گونه علامت غیرطبیعی با پزشک در خصوص اقدام‌های ضروری دیگر، علاوه بر زمان لازم برای استراحت، مشورت کند.
  • به جا ماندن اثر زخم پس از جراحی بینی: اگرچه جای زخم پس از جراحی بینی باقی می‌ماند، اما اکثر اطرافیان قادر به مشاهده آن نیستند. در جراحی بسته بینی برشی داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود، در نتیجه جای زخم کاملاً مخفی خواهد بود. در جراحی باز بینی، که امروزه کمتر انجام می‌شود، یک برش کوچک روی پوست جداکننده دو سوراخ بینی از یکدیگر ایجاد می‌شود. این برش معمولاً به خوبی التیام می‌یابد و تنها جای زخم بسیار کوچکی را به جا می‌گذارد که اطرافیان عموماً متوجه آن نمی‌شوند. نشانه‌ها و اثرهای بیرونی دائمی، چه در عمل باز و چه در عمل بسته، در بدترین حالت بسیار اندک و تقریباً محو خواهد بود.

اثرات جانبی جراحی بینی 

کنترل عوارض جراحی بینی

بعضی از عوارض جراحی بینی قابل جلوگیری‌اند یا می‌توان آنها را به حداقل رساند. بیمار باید پس از عمل زیبایی بینی هر چه سریع‌تر راه رفتن را شروع کند تا جریان خون افزایش و خطر لخته شدن خون در وریدهای عمقی (DVT) کاهش یابد. بیمار باید آنتی بیوتیک را مطابق دستور پزشک مصرف و دوره درمان را کامل کند تا خطر بروز عفونت به حداقل برسد. شرط احتیاط این است که بینی پس از جراحی به خوبی محافظت شود.

ترک دخانیات پیش از انجام عمل (و پس از آن) احتمال عفونی شدن، التیام نامناسب زخم و از بین رفتن بافت یا پوست را پس از جراحی به حداقل می‌رساند. نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف داروهای غیر تجویزی خاصی مانند آسپرین یا مکمل‌های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی مجاز نیست.

جراح موظف است در مورد نشانه‎‌های هشداردهنده مربوط به عوارض خاص جراحی بینی، مانند عفونت، به بیمار توضیح دهد و نحوه مدیریت این عوارض را نیز به وی آموزش دهد. افزایش دما یا تب، قرمزی، ترشح و یا بوی نامطبوع محل‌های ایجاد برش و یا درد یا ورم شدید از نشانه‌های عفونت پس از جراحی بینی محسوب می‌شود. در ارتباط بودن بیمار با جراح جهت آرامش خاطر بیمار و دریافت راهنمایی در دوران بهبود جراحی بسیار مهم است.

مورد تک تک بیماران و هر عمل جراحی بینی منحصر به فرد است، بنابراین بهترین روش ارزیابی عوارض احتمالی برای هر بیمار گفتگو و تبادل نظر با جراح است. جراح طی جلسه مشاوره به بیمار می‌گوید که او احتمالاً پس از عمل بینی با چه عوارضی مواجه خواهد شد.

مزایای جراحی زیبایی بینی

  • تعادل: گاهی اوقات بینی می تواند بر روی صورت فردی شکل انحرافی داشته باشد؛  ظاهر منحصر به فرد بینی ممکن است باعث ایجاد عدم تعادل بین بینی و صورت شود. یک شخص مشهور ممکن است  به خاطر  شکل بینی اش معروف شود. افرادی مانند اوون ویلسون، بیل کلینتون، و یا باربارا استرئیس و هرگز در مورد ایجاد تغییرات بر روی بینی شان فکر نمی کنند، زیرا مشخصه های بینی آنها ویژگی هایی است که بواسطه اش در بین عموم مردم شناخته شده اند. با این حال در حالت عادی برای افرادی مانند ما، یک بینی بزرگ می تواند چیزی باشد که به نظر برسد تعادل چهره را به هم زده و باید فکری در موردش کرد.
  • بهبود جریان تنفس بینی: ساختارهای متفاوت داخل بینی می تواند در ایجاد مشکلات جریان تنفس از راه بینی  سهیم باشد.. ایجاد ضربه شدید در حین ورزش یا حوادثی مانند تصادف یا اختلال های دیگر می تواند دلایلی برای ایجاد انحراف و شکستگی در تیغه بینی فرد شود. استخوان اصلی یا تیغه بینی شامل یک دیوار است که سمت چپ و راست بینی را جدا می کند. اگر این تیغه یا به اصطلاح سپتوم  کج شده باشد، ممکن است یک یا هر دو طرف راه تنفسی بینی فرد که وظیفه ارسال جریان هوا به ریه را بر عهده دارد، را ببندد. در این موارد اغلب رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی به همراه سپتوپلاستی یا اصلاح انحراف استخوان همزمان برای فرد انجام می شود تا با عبارتی هم هر دو مسیر تنفس برای فرد اصلاح شود و هم ظاهر نامناسب بینی اش بهبود پیدا کند. مخروط های وارونه پایین تر نیز شامل ساختارهای پیچیده تر در داخل بینی می شوند که می تواند منجر به انسداد مجاری هوایی بین بینی شود. جراحی بینی می تواند با هدف کوچک کردن این مخروط ها  و بهبود جریان هوا انجام شود. در این رابطه هم جراحی به اصطلاح توربینوپلاستی همزمان با آرژینوپلاستی یا اصلاح مجاری تنفسی انجام می شود. مخروط های وارونه بر روی ظاهر بینی تاثیر نمی گذارد.
  •  اعتماد به نفس و تجسم ذهنی بهتر از ظاهر خود: در مواردی که افراد از مشکلات روانی مانند خود پنداری های منفی و نبود اعتماد به نفس رنج می برند، تغییرات مثبت در ظاهر بینی می تواند به افزایش اعتماد به نفس بواسطه جراحی بینی منجر شود.

کلام آخر

با سپاس از شما همراهان‌ گرامی که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید بوده باشد. در صورت مطلع شدن از هزینه ی جراحی بینی در تهران با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *